// Medialle // Tiedotteet // Kustannusyhtiö Kirjalabyrintti...

25.1.2010
Julkaisuvapaa heti

Kustannusyhtiö Kirjalabyrintti perustaa sähköisyydelle
Uusi sähköiseen kirjallisuuteen erikoistunut kustantamo aloittaa toimintansa Oulussa. Kustannusyhtiö Kirjalabyrintti pyrkii uudistamaan ja laajentamaan paitsi käsitystä sähköisestä kirjasta, myös kirjasta ylipäänsä.
Tavanomainen e-kirja vastaa sisällöltään ja rakenteeltaan paperista kirjaa. Sähköisyydessä on kuitenkin monia olennaisesti paperisen kirjan ylittäviä mahdollisuuksia. Ne syntyvät lukijan valinta- ja vaikutusmahdollisuuksista sekä kuvan, äänen ja ohjelmallisten sisältöjen yhdistämisestä tekstiin. Linkkejä sisältävä hyperteksti voi olla rakenteeltaan laajempi ja monimuotoisempi. Samalla kronologinen ja ennalta määrätty eteneminen voidaan rikkoa. "Monimutkaisuus ei ole meille mikään arvo", kertoo Jenny Peräaho, Kirjalabyrintin kustannustoimittaja ja toinen perustajista, "Haluamme sähköisten kirjojen lukemisen olevan helppoa. Haluamme, että lukeminen tarjoaa enemmän, mutta emme halua sen olevan vaikeampaa."
Alussa kustantamon toiminta keskittyy julkaistavien käsikirjoitusten etsimiseen. Kirjoittajat voivat tarjota käsikirjoituksiaan kustannettavaksi kustantamon verkkosivujen kautta. Kirjalabyrintissä ei odoteta, että erityisiä sähköisenä luettaviksi tarkoitettuja käsikirjoituksia olisi vielä kirjoittajilla paljonkaan. Jenny Peräaho toivottaa kaikenlaiset käsikirjoitukset tervetulleiksi: "Me saatamme nähdä käsikirjoituksen sähköiset mahdollisuudet, vaikka kirjoittaja ei niitä vielä näkisikään, ja julkaisemme myös aivan tavallista paperille painettavissa olevaa kirjallisuutta." Kirjalabyrintin ensimmäisen julkaisun on määrä ilmestyä keväällä. www.kirjalabyrintti.net

Medialle
Palaute

Ajankohtaista
Tiedot viimeisimmistä ja tulevista uutuuksista. Mitä on tapahtunut, mitä on tapahtumassa? Missä kirjailijat kuuluvat ja näkyvät? Satunnaisina herkkupaloina tarjoilemme myös kolumneja, kirjeitä ja muuta pikkunaposteltavaa.

Kirjat
Kirjaesittelyt lukunäytteiden kera. Puhuttelevia sisältöjä oivaltavassa muodossa. Kirjalabyrintin syväkirjoissa tarina saa uusia ulottuvuuksia. Kirjat saatavilla sekä jälleenmyyjiltä että suoraan meiltä.

Kirjailijat
Tutustu kirjailijoihimme. Pikkufaktojen lisäksi kirjailijaluotain paljastaa kirjoittamisen taustoja. Täältä löydät myös linkit blogeihin ja kotisivuille. Herättikö kirja kysymyksiä, haluatko lähettää kiitoksen tai kannustuksen sanan kirjailijalle?

Kirjoittajille
Etsimme jatkuvasti uusia käsikirjoituksia kustannusohjelmaamme. Oli lajisi sitten perinteinen romaani tai hyperromaani, voimme tarjota töillesi julkaisukanavan. Kokeile rajojamme; me ilahdumme ideoista, jotka voivat tehdä kirjallisuuden kenttää monimuotoisemmaksi.

Kustantamo
Kirjalabyrintti on digitaaliseen kaunokirjallisuuteen erikoistunut kustantamo. Haluamme tuoda lukijoille teoksia, joissa muodon ja sisällön yhteistoiminta nousee uudelle tasolle. Toteutamme tehtäväämme kirjailijan yhteistyökumppanina ja palvelijana.

RSS-syöte Äänisyöte Uutiskirje Twitter Facebook

Tilaa Kirjalabyrintin RSS-syöte tai uutiskirje tai seuraa meitä Facebookissa tai Twitterissä.

© 2010 Kustannusyhtiö Kirjalabyrintti | Puhelin: 045 312 1970 | Sähköposti: kirjalabyrinttikirjalabyrintti